דברו איתנו: 073-7441377

מה ״הסיפור״? פייסבוק משיקה את stories לאפליקציה

פייסבוק ממשיכה להשיב מלחמה ולהלחם על הדור הצעיר שמניע את התפתחות הרשתות החברתיות.

אז אחרי שהיא כבר העתיקה את הפיצ׳ר הכי מזוהה עם הרשת החברתית סנפצ׳ט- מה שנקרא ״סיפורים״ stories”״,  לכל שאר הרשתות שלה- Messenger אינסטגרם, ווצאפ, הגיע הזמן לשלב האחרון: הבאת העדכון למגרש המרכזי- אפליקציית הבית של פייסבוק.

חלקכם אולי עדכן ביממה האחרונה את אפליקציית הפייסבוק, ואולי שמתם לב שהתחילו להופיע עיגולי פרצופים בחלק העליון של האפליקציה. בדומה למה שכבר קיים באינסטגרם. אז כן, גם בפייסבוק מעתה נקבל את האפשרות לספר ״סיפורים״.

קצת רקע למי שלא מכיר. וקודם קרדיט למי שבאמת מגיע. סנפצ׳ט, הרשת החברתית המזוהה יותר עם הקהל הנוער הצעיר, הציגה כבר לעולם את האפשרות הזו, בתחילת דרכה עוד בשנת 2013. בעצם מדובר על האפשרות לשלב תמונות (קיימים במכשיר או שאתם מצלמים) עם אפקטים, ציורים וסטיקרים, ולשתף את התוצאה עם החברים שלכם. זה נקרא ״סיפור״.

אגב, כל סיפור כזה יעלם לתמיד לאחר 24 שעות מהרגע שעלה. ואין חובה לשתף עם כל הרשת. תוכלו לבחור האם לשתף את ״הסיפור״ עם כל החברים או עם קבוצה ספציפית.

בפייסבוק כבר הבינו מזמן שהדרך שבה מתקשרים היום היא פחות באמצעות מילים והרבה יותר באמצעות המצלמה. כלומר, תמונות ווידאו. ולכן היא מטמיעה את הפיצ׳ר הזה בכל הרשתות שברשותה. בהקשר זה ראוי לומר, שבינתיים הניסוי להביא את ״החידוש״ לאפליקציית המסרים ווצאפ, נחל כישלון  מהדהד. זאת לעומת ההצלחה הניכרת עם החידוש הזה באינסטגרם שרק תופס תאוצה מאז עלה בחודש אוגוסט החולף.

וכמו בכל רשת שלה, בפייסבוק מנסים לתת לפיצ׳ר הזה תחושה טיפה שונה בכל פלטפורמה. כך למשל, אם תרצו להחליף פילטר לתמונה, במקום להחליק ימינה או שמאלה, יהיה עליכם להחליק למעלה ולמטה. בדומה לכך סט ״כלי הציור״ שלכם בכל רשת הוא טיפה שונה. אבל זהו בעיקרון. לא מעבר לכך.

פייסבוק מנסים כל הזמן לייצר שינויים שירעננו את השימוש ברשת שלה. הם מודעים לכך שעומס המידע ממאיס את הרשת על יוזרים רבים, והם ערים לקצב הנשירה מהרשת. כך למשל אותה יכולת לשמור כתבות ופוסטים לצפייה מאוחרת יותר, שרק הוצגה לנו בשנה האחרונה, הביאה להצלחה מסחררת בקרב המשתמשים, שרק מחכים שמישהו שם בפייסבוק יעזור להם לעשות סדר בבליל המידע.

העדכון גם כולל פיצ׳ר נוסף בשם Direct שהוא בעצם המקביל להודעות ה Direct שיש באינסטגרם. וסוג של העתקה סופית ומושלמת של סנפצ׳ט. בעצם מדובר על אפליקציית הודעות פנימית שתאפשר לכם לשלוח הודעות ישירות ומידיות של תמונות/וידאו לחברים שלכם. תמונות שתוכלו לראות פעם אחת לפני שיימחקו. כן, מדובר בסנפצ׳ט לכל דבר ועניין.

מבחינה עסקית כל חברה המנהלת פעילות בפייסבוק תשמח להוספת החידוש הזה. מדובר בעוד דרך אפקטיבית לבלוט, לחשוף ולשתף מידע חיוני ויצירתי.

ברמת כלל המנויים, קשה לדעת אם הפיצ׳ר הזה יצליח לסחוף כמו במקומות אחרים. מצד אחד מדובר בחידוש מרענן שבהחלט מבין שמה שמניע היום כל רשת חברתית הוא השימוש במצלמה. ולא רק, אלא השיתוף של המדיה שבה, קרי תמונות, וידאו וכו׳. וכאן החידוש הזה משתלב מצוין ומעניק מוטיבציה נוספת ליוזרים לצלם ולשתף. מצד שני, הסיבה שהפיצ׳ר הזה הפך כל כך מוצלח בסנפצ׳ט למשל היא מכיוון שהוא העניק למשתמשים את היכולת לשתף בצורה אימפולסיבית תכנים עם החברים הקרובים מבלי לחשוש מהתוצאות. להכין תכנים בלתי מתוכננים, מחוץ לקופסה, בלי הרבה מחשבה. וזה בהחלט אפשר לעשות ברשת שהיא יותר נישתית. לא בטוח שמרבית היוזרים כיום רגילים לסוג של שיתוף כזה שמגיע מהבטן. אבל, שוב מי יודע, אולי הם רק חיכו לו. אולי הפיצ׳ר הזה יאפשר למשל לשתף תכנים בצורה אפקטיבית רק עם ״החברים״ האמיתיים שלכם? ובצורה זו להפוך את האינטרקציה בה ליותר אותנטית. כך או כך, בקרוב נדע.

אם העדכון עדיין לא הגיע אליכם הסירו דאגה, בקרוב הוא יגיע לכולם. אז בהצלחה בשיתוף ״הסיפור״ הראשון שלכם בפייסבוק!

קידום ובניית אתרים חברה לקידום אתרים