דברו איתנו: 073-7441377

לינקדאין מדריך למשתמש- 5 טיפים להתחלה נכונה

לינקדאין– רשת חברתית מקצועית. היא כבר מזמן הכרח עבור כל אדם המפתח קריירה (או שמעוניין לפתח) או רוצה להרחיב את מעגל הקשרים העסקיים שלו.

למרות שאנחנו מוצפים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, יו-טיוב, פינטרסט, אינסטגראם ועוד, הרשת הזו מדברת בשפה אחרת והיא הרבה יותר ממוקדת. רבים מאיתנו מוצאים נחמה ברשת כל כך "נקייה", רצינית ומכוונת שמבטיחה לנו רשת מקצועית רחבה ומקיימת בגדול.

למרות זאת, רבים מאיתנו הפותחים חשבון עושים זאת לעיתים בצורה מסורבלת וכך פוגמים בסיכוייהם לנהל אינטראקציה מוצלחת וארוכת טווח ברשת הנהדרת הזו.

לכן, אם אתם אנשים קריירה עובדים או כאלה שמחפשים עבודה, אם יש לכם עסק ואתם רוצים לשמור על מעגל מקצועי חי ותוסס ואף ליצור קשרים חדשים, לינקדאין היא המקום המושלם עבורכם.

כאן תוכלו לקבל מידע שוטף רק בנושאים המקצועיים הרלוונטיים אליכם ולבנות קהילה עסקית שתרחיב את הקהילה הקיימת שלכם, ואף תיצור עבורכם אפשרויות חדשות. אחד הדברים הכי בולטים ברשת לינקדאין היא העובדה שלכאן לא מסתננים אירועים/תמונות/סטטוסים לא רצויים, והאווירה מסביב מקצועית מאוד. בלינקדאין כולם עסוקים בחדשות הקשורות לעולם המקצועי, יצירת קשרים חדשים, מציאת אנשי מקצוע, ביצוע עסקאות וכדומה.

 לכן רבים מבעלי העסקים מחזיקים בפרופיל מקצועי, ומוותרים על רשתות אחרות שבהן "הספאם" חוגג ואין לנו ממש שליטה עליו. עם זאת, חייב לזכור- כפי שהאווירה מסביב רצינית ומקצועית כך גם אתם צריכים להתאים את ההתנהלות שלכם ברשת. ישנם מספר צעדים ראשונים חשובים בדרך ליצירת פרופיל לינקדאין חי ותוסס שיכול לעזור לכם ולעסק שלכם להמריא גבוה. בסקירה הזו אעבור בקצרה על מספר טיפים בסיסיים להתחלה נכונה. אז קדימה, להפשיל שרוולים- מתחילים:

  1. עקבו אחר המדריך – השלימו את תהליך ההרשמה עד הסוף:

תהליך ההרשמה לרשת לינקדאין מלווה במספר צעדים לא קטן, וקריטי מבחינתכם להשלים את כולם.

נכון, התהליך כאן ארוך יותר כנראה מאשר בכל רשת חברתית אחרת, אבל כשמדובר בעסקים צריך להתחיל נכון, ולבנות את היסודות בצורה מסודרת. אותו דבר כאן. עקבו אחר השלבים של תהליך ההרשמה ואל תוותרו לעצמכם על אף שלב. מלאו את כל הפרטים האפשריים שאתם יכולים להעניק. השקיעו בתמונת פרופיל איכותית. בדרך כלל מומלץ להשתמש בתמונת פנים (לרוב מחייכת).

קחו את הזמן להשלים בסבלנות ואל תגררו לחיפזון בשלב הזה. זכרו דבר מאוד חשוב- השם הפרטי שלכם ברשת לינקדאין נכנס בצורה מהירה ואפקטיבית לתוצאות החיפוש בגוגל. לכן שימו דגש גדול במיוחד על תהליך ההרשמה, על מילוי הפרטים ועל המידע שאתם מספקים.

ההתחלה כאן היא הדבר החשוב ביותר. פרופיל שלא השלים את השלבים השונים גם נראה כמו פרופיל חסר, והוא עלול להרחיק מהמעגל שלכם קשרים רלוונטיים.

התחילו כאן:

https://www.linkedin.com/secure/register

  1. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות לעסק שלכם:

אולי המאפיין החשוב ביותר בלינקדאין . קבוצות. הירשמו והצטרפו לכל קבוצה שנראית לכם חשובה ומעניינת עבור העסק. אתם תשימו לב שישנן קבוצות שדורשות אישור ממנהל הקבוצה וישנן קבוצות שניתן להצטרף אליהן מיידית. קחו רגע ובחנו את הקבוצות השונות והתחילו לבנות את המעגל המקצועי שלכם. אתם יכולים להשתמש בקבוצות כדי לעקוב ולהתעדכן בתחומים אחרים המשיקים לתחום שלכם או כאלו שסתם מענייניים אתכם.

דרך לינקדאין אתם יכולים לבנות מאגר מידע דינמי וחי שמעדכן אתכם (ואתם אותו) באופן שוטף, ממוקד ורציני. כל קבוצה כזו היא רשת בפני עצמה שבמסגרתה אתם יכולים לנהל אינטראקציה תוססת. בהמשך הדרך שתרגישו כבר מוכנים ומשופשפים תוכלו להקים קבוצה משלכם וליצור קהילה מקצועית חדשה שתעזור לכם לפתח ולהרחיב את הקשרים העסקיים שלכם.

  1. קשרו את הרשתות החברתיות שלכם לפרופיל:

נכון פתחתם חשבון ברשת חברתית חדשה, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להשתמש בחשבונות אחרים שלכם כדי לקדם ולפתח במהירות את החשבון החדש בלינקדאין. הוסיפו קישורים לפייסבוק, טוויטר ויו טיוב. תדאגו 'לצייץ' במקביל גם בטוויטר וגם בלינקדאין ותראו איך רשת אחת ממנפת את האחרת.

פרסמו את החשבון החדש ברשתות השונות, בפרופיל שלכם בפייסבוק, והשתמשו בקשרים הקיימים שלכם כדי ליצור במהירות את הקהילה העסקית החדשה.  לימדו למנף כל רשת חברתית לעזרתה של האחרת ולעזרת העסק שלכם. זכרו – כל הרשתות ביחד הן כוח גדול בהרבה מכוחה של כל אחת בנפרד.

  1. המלצות:

המליצו על חברים שלכם. קחו את הזמן לרשום המלצה מפורטת רחבה ומחמיאה לעסקים/אנשים שאתם בקשר עימם וחושבים שמגיע להם. שימרו על אתיקה מקצועית ופרגנו לאלה שכדאי. עד מהרה תראו שגם חבריכם ממליצים עליכם ומשפרים את הנראות והאמינות של הפרופיל החדש שלכם בלינקדאין.

החלק הזה של המלצות מהותי מאוד ברשת הזו ויש להם תפקיד מכריע המשפיע על תוצאות הסקירות שהפרופיל שלכם יעבור בעיניהם של מתחרים או לקוחות שלכם. ככל שתזכו ליותר המלצות חמות, מגוונות ורחבות הסיכוי שלכם למצוא עבודה/לקוחות ישתפר פלאים. אז לא לשכוח- המלצות, המלצות, המלצות.

  1. הוסיפו 'קשרים' באופן קבוע:

במקום 'חברים', בלינקדאין מדובר ב'קשרים'. אבל שלא תתבלבלו, אין כוונה להוסיף 'סתם' חברים למעגל שלכם. השתדלו להוסיף קשרים רלוונטיים אליכם (הכירות אישית או מרקע מקצועי) באופן שוטף ולאורך זמן. אנשים רבים נוטים להוסיף למעגל שלהם מספר קשרים בתחילת הדרך, ואז זונחים לחלוטין את הניסיון להרחיב ולטפח את קהילת הקשרים שלכם.

תהיו עקביים בטיפוח הקהילה שבניתם ותתקשרו עם כמה שיותר אנשים וקבוצות אשר רלוונטיים אליכם. אל תחסכו ותסתפקו בקהילה מצומצמת. בעסקים כמו בעסקים תשתדלו להרחיב את מעגל האפשרויות שלכם בכל הזדמנות. עשו לכם הרגל שבועי לשליחת בקשות עבור 'קשרים' חדשים וראו איך הקהילה שלכם טופחת ומתעצמת מיום ליום.

בואו נתחיל כאן, הרשת הזו טומנת בחובה עוד המון המלצות והכוונות שנעבור עליהם בבלוגים הבאים שלנו. ברוכים הבאים לרשת המקצועית הגדולה בעולם!

שתפו את החברים שלכם שיוכלו גם הם ליהנות מהטיפים וצרו איתנו קשר לניהול יחסי הציבור והמדיה החברתית של העסק שלכם.

קידום ובניית אתרים חברה לקידום אתרים