דברו איתנו: 073-7441377

המדיה החברתית לא עובדת?

מדוע מדיה חברתית עובדת עבור עסקים מסוימים ועבור אחרים לא?

אז יש לכם עסק ואתם כמובן רוצים לקדם אותו. פתחתם דף בפייסבוק (Facebook),  כתבתם בלוג מקצועי, אפילו התחלתם 'לצייץ' בטוויטר (Twitter)

אבל תנו לי לנחש- משום מה הטלפונים לא זורמים פנימה? העסק לא קורס עקב ביקוש יתר?

במילים אחרות זה נראה כאילו שום דבר לא זז והמדיה החברתית היא אשליה ותו לא? בזבוז זמן? כמה פעמים שמענו: 'השיווק באינטרנט לא עובד עבור העסק שלי. זה הכל סתם'.

זה נכון- במקרים מסוימים, המאמצים השיווקים שלכם במדיה החברתית באמת לא עובדים.

למה? יכולות להיות לכך סיבות רבות מגוונות, אבל הנה 4 אפשריות שיכולות לעזור לכם כבר היום להסיק מסקנות, ולנהל טוב יותר את השיווק של העסק שלכם באינטרנט:

1. מדיה חברתית- למי פונים? אתם לא ממש מכירים את קהל היעד שלכם

זה בסדר גמור לירות לכל הכיוונים, הבעיה היחידה באסטרטגיה הזאת, היא שרוב הזמן ממש לא פוגעים והניסיון העסקי יכול להפוך מהר מאוד לתסכול של ממש. תחשבו טוב טוב מי קהל היעד של העסק שלכם ולמה הם היו רוצים לתקשר אתכם. טיפ קטן – תחשבו במה קהל היעד מתעניין בדרך כלל- מהם תחומי העניין שלו? מה 'מדליק' אותו? תרשמו לכם את הדברים. אחר כך תבררו מהן הבעיות שאיתם הוא נתקל, מהן הדאגות שלהם או האינטרסים שלהם? ‪תענו על השאלות האלו, וכבר הכנתם לעצמכם את החלק המרכזי באסטרטגיית השיווק שלכם. הנה קישור למאמר מצוין שמסביר עוד על פילוח קהל יעד:

http://www.inc.com/guides/2010/06/defining-your-target-market.html

2. מדיה חברתית דורשת עקביות- אתם לא עקביים

כשמנהלים עסק לא תמיד יש זמן פנוי לשתף משהו, לעלות 'לפייסבוק', לצייץ 'בטוויטר' או לפרסם 'ביו טיוב'. הרבה פעמים אתם בוחרים לשתף רק כשהתפנה לכם זמן. הכי קל זה לעלות פרסומים רק שיש לכם משהו להגיד או מוצר למכור. הבעיה היא שהקהל שלכם מרגיש ורואה את זה. חוסר עקביות מצדכם ברשתות החברתיות השונות, ובמיוחד בפייסבוק, מעיד על כך שלא ממש אכפת לכם מהקהל שלכם. במיוחד אם אתם מופיעים רק בפעמים שאתם מנסים למכור להם משהו. החברים שלכם יעלו על זה מיד, ויוותרו עליכם מהר מאוד, בפעם הבאה שתרצו לתקשר איתם. יש משמעות אדירה להמשכיות וקשר רציף עם הקהל שלכם בפלטפורמות השונות של הרשתות חברתיות. לא רק שאתם מנסים למכור. תהיו שם באמת. תתעניינו באמת. לא רק שנוח לכם. ובפעם הבאה שתפרסמו משהו עם תוכן שיווקי, אז יהיה גם מי שיתייחס ויפרגן לכם. 

3. מדיה חברתית היא לא פתרון בזק- אתם מצפים להרבה, ומהר

אל תסתנוורו מכל הסיפורים על עסקים שהגיעו לגדולה תוך כמה חודשים הודות לשימוש במדיה החברתית. העסקים האלה נדירים, ובכדי שיקרה דבר כזה צריכים המון גורמים להתחבר יחדיו. רוב הסיכויים שהמקרה הפרטני שלכם ממש לא כזה. הבעיה היא שהמון עסקים פונים למדיה החברתית רק כי אין להם ברירה או ממון לצורת שיווק או פרסום אחרת. כאן מילת המפתח היא- "סבלנות". קחו בחשבון שלוקח זמן לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלכם ברשתות החברתיות השונות. לוקח זמן לבנות אמון והערכה. אלה הם דברים שנבנים רק בעבודה עקבית הנפרשת לאורך זמן.

אם תבנו תוכנית נכונה לעבודה במדיה החברתית, היא תעבוד! אבל תנו לה את הזמן המתאים כדי להצליח.

4.  מדיה חברתית היא סביבה תחרותית- התוכן שלכם משעמם

כן, אני יודע, אתם רוצים למכור לי את המוצר הנפלא שלכם. המוצר הכי טוב שקיים בשוק. המוצר הכי משתלם. בלה בלה בלה. גם שאתם מציעים מוצרים או שירותים לקהל שלכם, תזכרו תמיד להעניק להם ערך מוסף. תעלו תוכן מושך ומעניין באמת, שנותן ללקוחות שלכם את התחושה שהם מקבלים מכם משהו, גם אם הם לא קונים. תעלו תכנים מבדרים, מסקרנים ורלוונטיים ותראו לבד את ההבדל שהם עושים לפעילות שלכם במדיה החברתית.

נתקלתם בקשיים בניהול היומי של העסק שלכם במדיה החברתית? שתפו אותנו.

רוצים להתחיל לקבל תמורה מהשיווק שלכם המדיה החברתית? צרו קשר ונשמח להצעיד אתכם קדימה.

קידום ובניית אתרים חברה לקידום אתרים