דברו איתנו: 073-7441377

דף עסקי בפייסבוק – 4 דרכים לשיפור המעורבות והניהול

אז החלטנו לנהל דף עסקי בפייסבוק של העסק שלנו. יש המון חוקים וכללים, הנה כמה קצרים שיעזרו לכם להתחיל.

1. דף עסקי בפייסבוק דורש להתמקד בפוסטים קצרים:

לנהל דף פייסבוק עסקי שונה מניהולו של דף רגיל. לעומת מה שנהוג לחשוב, מחקרים אחרונים הראו שפוסטים ארוכים מוצלחים פחות מפוסטים קצרים וקולעים.

 גם ברשתות אחרות כמו טוויטר ולינקדאין, המגמה זהה, ונראה שאנשים מגיבים טוב יותר למלל קצר, בהיר וקולע.

מבחינתכם המסקנה פשוטה- שמרו על העדכונים שלכם תמציתיים עד כמה שניתן. זה בסדר גמור להעלות פוסט ארוך מדי פעם אבל תדאגו שרוב הזמן אתם לא חורגים ממשפט אחד או שניים. יתרה מזו- במיוחד היום לאחר השינויים האחרונים שערכה פייסבוק 'בניוזפיד' שלה, תשתדלו להשתמש בעזרים ויזואליים כדי להעביר נקודה. תנו לתמונות או לקטעי וידאו לעשות את העבודה עבורכם. הקהל שלכם יגיב לכך בשמחה.

במרכז העזרה של פייסבוק מסבירים היטב כיצד לכתוב ולשתף. תציצו שם:

https://www.facebook.com/help/333140160100643/

2.פרסום בזמן הנכון:

תשתדלו להעלות פוסטים בשעות ובימים שנוח לקהל החברים שלכם.

בין אם אתם מפעילים פרופיל פרטי או דף עסקי בפייסבוק, יש דרכים לדעת מתי הקהל שלכם זמין, ומתי הוא מגיב אליכם בצורה האופטימאלית. מחקרים אחרונים מראים שהשעה המועדפת לשתף נעה בין 13:00 ל15:00 בצהריים. אלה הם שעות העומס של הרשת החברתית. לעומת זאת, עדכונים שהעלתם לפני 08:00 בבוקר או אחרי 20:00 בערב יזכו לממוצע הלחיצות הקטן ביותר.

שימו לב- רוב האנשים "בורחים" יותר ויותר לפייסבוק בסופי השבוע, לנקות את הראש ולהתעדכן. אנשים בתחילת השבוע תמיד לחוצים והרבה יותר טרודים בעבודה ובמשימות לשבוע.

 סוף השבוע (מיום חמישי) הוא זמן מצוין ליצור קשר, לקבל חשיפה, תגובות ולייקים. אז קבלו את הסופ"ש בזרועות פתוחות ותתחילו לשתף!

והדבר הכי חשוב- תמצאו את האיזון בין להיות תמיד חלק מעולם השיתוף והדו שיח, לבין להתחיל לעצבן את החברים שלכם. תתחילו בניסוי וטעייה ושימו לב מתי החברים שלכם כבר לא מגיבים או נותנים לייקים, ומתי כבר נמאס להם. אם אין תגובות או לחיצות לעדכונים שלכם, אז הפוסט לא ממש "חי" ברשת אלא רק נמצא שם באופן פאסיבי. לעיתים, תשקלו לוותר על עדכון לא רלוונטי כדי לשמור על החברים שלכם בעניין. העלאתם כבר פוסט מוצלח שזוכה ללייקים ותגובות? המתינו עם עדכונים נוספים עד שהפוסט מיצה את עצמו. אל תשפכו מים על המדורה שלכם!

ישנם כלים רבים שיכולים לעזור למדוד מתי הכי נכון לפרסם ומה אורך חיים ממוצע של פוסט שלכם.

3.  חשוב לשאול:

זוהי דרך מצוינת לגרות ולעורר תגובות ועניין מצד החברים שלכם. עם זאת, חשוב לדעת מתי והיכן לשאול את השאלות שאתם מעלים. צורות שאלה מסוימות זוכות לתגובות רבות יותר מאחרות. אם אינכם חייבים הימנעו משאילת שאלות המתחילות ב"למה". עדיף להשתמש בשאלות אחרות, כמו איפה, מתי והאם?

ואם כבר שאלתם שאלה- מקמו אותה בסוף הפוסט ולא בתחילתו. שאלות שפורסמו בסוף זוכות לתגובות רבות יותר.

4.מילות המפתח שלכם:

מילות מפתח נכונות יכולות לשנות פוסט מהקצה אל הקצה.

הקהל מגיב למילים מסוימות אחרת לחלוטין ואתם חייבים להבין זאת. תנסו להימנע ממילים המרמזות בצורה בוטה מדי על מכירה. מילים כמו: תחרות, מבצע, קידום או קופון כבר יכול להרחיק אנשים. עדיף להשתמש בשפה נעימה יותר. מילים כמו אירוע, זוכים, נהנים מ.. וכו, יעשו את העבודה עבורכם בצורה יעילה הרבה יותר. אל תדרשו תגובות בצורה אגרסיבית או תדחפו אנשים להשתתף בפוסט שהעלתם בצורה כוחנית. שימוש בסימני קריאה יחד עם דרישה מפורשת לעשות לכם לייק או להירשם אליכם כדי לזכות בקופון, יכולים להיות בעוכריכם. מצאו דרכים יצירתיות ועדינות להעברת המסר, תוך שימוש במילים עם קונוטציה חיובית ולא מחייבת.

תתחילו בטיפים האלה וכבר עשיתם דרך משמעותית לעבר ניהול נכון של דף עסקי בפייסבוק שלכם.

שתפו את החברים שלכם וצרו איתנו קשר לטיפים נוספים וייעוץ לעסק שלכם.

קידום ובניית אתרים חברה לקידום אתרים