דברו איתנו: 073-7441377

אבני יסוד לניהול מ״ח

ניהול מדיה חברתית לחברה/מותג 

כיום, יותר מתמיד, מדיה החברתית ממלאת תפקיד מכריע במאמצי השיווק של עסקים. עם היווספותן של רשתות חברתיות מגוונות והתפתחות רשתות "נישה" נוספות, הפך עולם הניו מדיה לזירת התרחשות סוערת ותוססת שכל בעל עסק צריך לקחת בה חלק, כדי להמשיך ולקדם את המותג שלו.

 ישנן עקרונות ניהול שאחראי הניו מדיה בעסק שלכם צריך להכיר בעל פה. במאמר הזה ארחיב כמה נקודות עיקריות שיהוו אבני דרך בסיסיים לניהול המדיה החברתית בעסק שלכם. 

אבל שניה לפני, קחו רגע וודאו שאתם מכירים את כל הרשתות החברתיות הנפוצות ביותר בעולם כיום. תרשו לי לדלג על פייסבוק ויו טיוב (אם אותן אתם לא מכירים אז זה לא הפוסט בשבילכם…).

פינטרסט- pinterest.com/

לינקדאין- www.linkedin.com/

פורסקוור- https://foursquare.com/

טוויטר- https://twitter.com/

גוגל פלוס- https://plus.google.com/

אינסטגראם- instagram.com/

מוכנים? בואו נתחיל..

  1. שכחו לרגע שאתם מוכרים משהו- תנו ערך מוסף

כל בעל עסק נמצא ברשתות חברתיות ומפרסם עצמו בשביל מטרה אחת ברורה- למכור יותר. זה ברור לכולם. אבל שאנחנו מתמקדים במאמצי השיווק  ברשתות חברתיות הגישה הבסיסית שמאפיינת כמעט כל בעל עסק, חייבת להשתנות. הקהל שלכם, גם קהל היעד המובחן ביותר, לא מגיב בצורה פרודוקטיבית לניסיונות מכירה אגרסיביים ברשתות חברתיות. לכן, בכדי לבנות קהל יעד רחב ונאמן לאורך זמן, עליכם להעניק לו ערך מוסף. יתרונות. הטבות אמיתיות מכך שהוא מנוי אליכם ומוכן להיחשף לכל סטאטוס או ציוץ שלכם. תשתדלו לעלות תוכן מעניין באמת. תוכן מגוון. למדו את קהל היעד שלכם והעניקו לו חומרים חינוכיים שהוא ייקח עימו הלאה בהמשך הדרך. נצלו את ההזדמנות למצב את עצמכם כאוטוריטה מקצועית בתחומים באם אתם מתמחים. הכי חשוב- שימו לב לטרמינולוגיה בה אתם משתמשים. זנחו מילות מכירה נדושות, והעניקו ללקוחות שלכם הטבות אמיתיות. תעשו את זה באמת והקהל שלכם ינהר אחריכם לכל מקום, בכל זמן ובכל פלטפורמה.

  1. חברו את העולמות החברתיים שלכם ברשת

הזמן בו פייסבוק הייתה הרשת החברתית היחידה, עבר חלף לו ממש מזמן. היום רשתות כמו טוויטר, לינקדאין, אינסטגראם, גוגל פלוס, פורסקוור, פינטרסט ועוד, הולכות ומתרחבות מיום ליום. ובנוסף לקיימות, צצות רשתות חדשות כמו פטריות אחרי הגשם. אז מה עושים? ראשית מוודאים שלעסק שלכם יש פעילות אקטיבית, מתוכננת וממוקדת בכל רשת רלוונטית. שנית, מחברים את הרשתות החברתיות אחת לשנייה ומנצלים את הכוח המשותף של כולן כדי להעצים את החשיפה ואת מאמצי השיווק של העסק. שתפו את התמונה שאהבתם בפינטרסט גם בפייסבוק וטוויטר. צרפו את הסרטון שלכם ביו טיוב לחשבון הלינקדאין שלכם, הוסיפו את אתר הבית לכולם, וכן הלאה. הכוח המשותף של הרשתות החברתיות הוא כלי עוצמתי באמת עבורכם.

  1. חינם חינם חינם!

כן, המטרה שלכם היא למכור יותר. אני יודע. ואני מבטיח לכם שזוהי המטרה הסופית של כל המאמר הזה. עם זאת בדרך למכור יותר צריך לבנות קהל ולתחזק עימו קשרים חיוביים. לכן, תנו מדי פעם ללקוחות ולעוקבים שלכם חומרים בעל ערך כספי, בחינם. אין צורך להשתולל כמובן, תנו משהו סימלי, לאו דווקא משהו פיזי אלא מידע חשוב: טיפ מקצועי רב ערך, הכוונה מה לעשות במקרה של.. וכדומה. הקהל שלכם יבין שהענקתם לו משהו יוצא דופן והוא יעריך אתכם. פעם הבאה שהם ירצו לרכוש מוצר דומה לשלכם סיכוי גבוה שהכסף יזרום לכיוון הנכון…

  1. סמנו את קהל הנישה שלכם

זה ממש לא חשוב מה המוצר או השירות שלכם. וזה גם לא חשוב אם קהל היעד שלכם גדול ומגוון. אחד הדברים הכי ראשוניים שעליכם לעשות הוא לסמן את קהל הנישה שלכם בכל רשת חברתית. לכל רשת היתרונות שלה (הנה פוסט שלנו לטיפים "בפינטרסט" "טוויטרולינקדאין") ואפשרויות החשיפה. חשבו היטב מי קהל היעד המובחן שלכם. מי קהל הנישה שלכם בכל רשת ופעלו לפי תוכנית מסודרת. התאימו את המסרים והפעילות היומית לקהל היעד הזה. התאימו גם את המידע וההטבות השונות עבורו ותראו איך אתם מנצלים את הרשתות השונות בצורה אפקטיבית מתמיד.

  1. תכניסו חיים לניהול היומי

לנהל רשתות חברתיות יכול היות משימה סיזיפית ומעייפת. לעיתים אנחנו שוכחים זאת והקהל שלנו ישר מרגיש את זה בסטאטוסים שלנו, והם קוראים בקלות את מצב הרוח של הכותב. השתדלו להביא כל יום אנרגיה והתלהבות אמיתית לניהול הרשתות החברתיות. הלהיבו את הקהל שלכם, בדרו אותו ועלו חומרים שיכניסו פלפל ויבלטו בין ים המידע האין סופי של הרשת החברתית. גוונו את הפעילות, עלו דברים מצחיקים, מפתיעים ובלעדיים. הקהל שלכם יתפוס אתכם כאטרקטיביים וערך המותג שלכם ירקיע שחקים. הביאו תצוגות שיא לכל רשת חברתית וראו כיצד המותג שלכם צומת ומתעצם מיום ליום.

  1. אינטראקציה!

מעבר לכל התקשורת החד צדדית המגיעה מכיוונכם עליכם להיות ערניים במיוחד לכל תקשורת חוזרת. שימו לב להגיב לקהל שלכם בזמן אמת. הקשיבו לו באמת. לא כדי לצאת לידי חובה, ואולי תוכלו לייעל כל הזמן את הפעילות של העסק שלכם. שתפו איתם פעולה ותנו להם מענה איכותי וזריז. הרשתות החברתיות מבוססות על האינטראקציה הזו. זה מה שמייחד אותן וזה מה שמניע אותן. אל תשכחו זאת. תדאגו להיות אקטיביים ומהירים בתגובות שלכם ותחתרו כל הזמן להנעת הקהל שלכם לפעולה. בקשו מהם משוב. תשאלו את דעתם על נושא מסוים. שתפו סקר. בקשו מהם להפיץ את הבשורה שלכם. וכן הלאה. שמרו על הרשתות שלכם חיות ובועטות והנה לכם פלטפורמה שיווקית מוצלחת במיוחד.

קידום ובניית אתרים חברה לקידום אתרים