דברו איתנו: 073-7441377

מובילי דעה ברשת 2017

ליצור רעש למוצר או למותג שלכם ברשת החברתית זה לא תמיד מהלך פשוט כל כך. הנה טקטיקה יעילה שצפויה להיות מאוד טרנדית ב-2017

נדמה שכולם היום מבינים בצורה בהירה, שהמדיה החברתית והשיווק הדיגיטלי הפכו לכלי המרכזי בהוצאה לפועל של התוכנית השיווקית. כמעט בכל תחום, מול כל קהל יעד, ובכל סוג של חברה.
ולכן, כולם מחפשים את הדרך היעילה והמשתלמת ביותר לפרסם במדיה החברתית. הדרך המוצלחת הזו שתיצור את סוג האינטרקציה המבוקש עם קהלי היעד הרלוונטיים, ובו בזמן תשמור על החזר השקעה אפקטיבי. אז אם אתם בעלי חברה או אנשי שיווק דיגיטלי הנה שיטה יעילה במיוחד ששווה לכם להכיר.

מובילי דעה ברשת

שנת 2017 הולכת להיות השנה של מובילי הדעה, והחברות שימהרו להבין את הכוח הפרסומי שמסתתר בשיטה זו יהיו הראשונות לפרוץ דרך. חלקכם אולי כבר שמעם עליה, אבל לא בטוח שהבנתם לעומק את כוחה השיווקי.

זה לא סוד שעומס המידע הגדול ברשתות החברתיות מביא לכך שאחוז קטן מהפעילות העסקית בהן מצליח לייצר החזר השקעה אמיתי.

חברות רבות משקיעות סכומים משמעותיים מהתקציב השיווקי שלהם בקמפיינים ממומנים במדיה החברתית, אבל לא ממש מקבלים את התמורה לה הם ציפו. חלקם אפילו זונחים את הפעילות ברשתות החברתיות כליל בגלל הנסיון הכושל הזה. ובכן, דווקא בעקבות העומס הזה וההוצאה הגדולה על פרסום ברשת, הולכת הטקטיקה של מובילי דעה להיות שחקן מוביל בשוק השיווק הדיגיטלי השנה.

הנה שלוש סיבות למה כדאי לכם לקפוץ על העגלה:

1. אוהבים אורגני

קהל היעד שלכם יגיב טוב יותר לפרסום ״אורגני״ מאשר לפרסום מסורתי – המגמה הזו כבר ברורה. במיוחד בקרב דור ה-Y (או: The Millennials, גילאי 18-34). לקהל הגולש תדיר ברשתות החברתיות נמאס לראות פרסומות. פשוט נמאס. אפילו כאלה שרלוונטיות עבורו. לעומת זאת, כאשר הקהל יחפש מידע לגבי מוצר או שירות כלשהו שברצונו לרכוש הוא יפנה אל החברים שלו ברשת, ולמקורות מידע לא רשמיים שנתפסים על ידו כאובייקטיביים ודרכם יקבל החלטה אם לרכוש את המוצר או לא. העברת המסר דרך מובילי דעת קהל ייתפס כאיכותי, משכנע ואמין יותר, וכך יצליח לייצר יחסי המרה טובים בהרבה. שימוש במובילי דעה יעזור לעצב רמת אמינות גבוהה במיוחד של החברה אל מול הצרכן. ובימנו להיתפס אותנטי, זה רחוק מלהיות טריוויאלי. כדי למקסם את היעילות, חשוב במיוחד להתאים את אותו/ה מוביל/ת הדעה לערכי חברה/מוצר שלנו, ושהפרסום לא יהיה בוטה או בולט מידי.

2. roi – זה שם המשחק

כל חברה מוכנה להוציא סכומים נכבדים על שיווק, כל עוד ההוצאה הזו מחזירה את ההשקעה. במדיה חברתית כאשר תשתמשו בשיטה הזו, תגלו די מהר שהיחס בין ההוצאה לבין החזר השקעה, הוא פשוט בלתי נתפס. קחו למשל הוצאה של 5,000 ש״ח שעד היום השקעתם בקמפיינים בפייסבוק. חלקו אותה ל-3 והפיצו את המסרים דרך שניים – שלושה מובילי דעה במספר פוסטים לאורך זמן. לא תאמינו איך לא עשיתם את זה עד עכשיו. יותר מזה – חושבים על שיתוף פעולה עם סלב כזה או אחר? ראשית, קחו בחשבון שהקהל כבר ער למניפולציה והוא חלק מהזמן לא ישתף פעולה ברצון. שנית, אפילו חוזה ״בסיסי״ ״וקצר טווח״ יעלה לחברה כמה עשרות אלפי שקלים. השקיעו מחצית מהסכום המדובר במספר מובילי דעה, ותראו כיצד מייצרים החזר השקעה אמיתי.

3. קשה לטעות

הדגש כאן הוא על מחקר מקדים. אם תבצעו מחקר יסודי על התחום שלכם, על המוצרים, ועל הקהלים שלכם, הסיכוי שתצליחו להתאים את המובילים הנכונים עבורכם, יעלה משמעותית. למדו מהקהל שלכם מה חשוב לו, את מי הוא אוהב/מעריך, לאיזה תכנים הוא מגיב הכי הרבה, באיזו שפה הוא משתמש בדר״כ וכו׳. לאחר מכן חשבו איזה מוביל דעה יתאים כדי להעביר את אותם מסרים בצורה האפקטיבית ביותר. חברה בתחום המזון הבריא? חפשו את מובילי הדעה בפייסבוק שעולמם קשור בצורה ברורה בעולם הספורט והאימון גופני. כאלה שנחיל אנשים מקשיב לכל עצה תזונתית שהם משתפים. חברה מעולם הטכנולוגיה? חפשו את הבלוגרים המובילים באינסטגרם ששמים יד על כל גאדג׳ט ונמצאים בכל תערוכה. כאלה שנחשבים מומחים בתחום הנקודתי. העיקרון פשוט.

עולם הרשתות החברתיות מגוון במיוחד. החל מרשתות ויזואליות כמו אינסטגרם ופינטרסט, דרך פייסבוק המציעה הכל, ורשת נטו מקצועית כמו לינקדאין. הכל פתוח, והקהל שלכם רק מחכה שתדברו אליו. אבל בשפה שהוא אוהב, ודרך האנשים שהוא מעריך. השימוש במובילי דעה ברשת ישחק תפקיד מרכזי בשנת 2017 בכל פעילות פרסומית בעולם המדיה החברתית והשיווק הדיגיטלי.

אז הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולקבל הרבה יותר מהמדיה החברתית שלכם השנה. חפשו את המובילים שלכם וצאו לדרך.

 {הפוסט פורסם לראשונה בgeektime}

קידום ובניית אתרים חברה לקידום אתרים